era test nedir? dr berfu demir

ERA testi nedir?

Rahmin iç tabakasına embriyonun yerleşmesi gebeliğin ilk aşamasıdır. Gebelik sürecinin sağlıklı olarak ilerlemesi için bu sürecin kesintisiz ve eksiksiz ilerlemesi gereklidir. Embriyonun rahim içine yerleşmesi genel olarak adet döneminin 19-21. Günleri arasında gerçekleşir.Bu dönem dışında embriyo sağlam ve sağlıklı da olsa rahme tutunamaz, atılır.

ERA testi rahim iç tabakasının genetik analizidir. Belirli tarihlerde rahim içinden alınan dokunun incelenmesi ile embriyonun rahim içine tutunmak için uygun olup olmadığını belirlemeye yarar.

ERA testi hangi hastalara önerilmelidir?

ERA testi tüp bebek tedavisi yaptıran, tekrarlayan tüp bebek tedavilerinde, kaliteli embriyonun rahim içine verilmesine rağmen gebe kalamayan çiftlere önerilmektedir. Embriyonun rahim içine tutunmasında en önemli faktör embriyodadır. Tüp bebek tedavisinde başlangıç döneminden bu yana geçen 40 yıllık süreçte, embriyo kalitesi ve geliştirilmesi üzerine çok aşama kaydedilmiş olmasına rağmen, rahim içinin tutunma yeteneği bakımından rahim içi dokusunun değerlendirilmesi konusu geri kalmıştır. Rahim içi tabakasının doğumsal veya sonradan gelişen hastalıkları dışında embriyoyu tutamamasının iki önemli nedeni vardır. Tüp bebek tedavisi sırasında kadında kanda östrojen hormonu normal adet döngüsünde görülen değerlerin üzerinde seyretmektedir. Bazı hastalarda tedavi süreci rahim içi dokusunun embriyoyu tutma özelliğini bozmaktadır. Diğer neden ise, bazı hastalarda rahim içinin embriyoyu kabul etme dönemi genel hasta grubundan farklı olmaktadır. ERA testi rahim içine embriyonun tutunma gününü saptamada yardımcı bir testtir. Günümüz bilgileri kadının bu döneminin yıllar boyunca sabit kaldığı, değişmediğidir.

ERA testi nasıl yapılır?

Kadının kendi adet döngüsünde yumurtlamasını takiben 6 gün sonra ya da ayarlanmış döngüde progesteron hormonunu 5 tam gün kullanımını takiben rahim içinden özel bir kateter yardımıyla rahim içi doku örneğinin alınması gereklidir. Takiben bu dokuda genetik inceleme ve sonuçların yorumlandığı otomatize programın yardımıyla ‘embriyoyu kabule uygun’ ya da ‘embriyoyu kabule uygun değil’ sonucu gelir. Uygun bulunmayan hastada önce ya da geç bulgularına göre ayarlanan yeni zamanda tekrar örnek alınması gereklidir.

ERA testi için örnek alınması sırasında genel olarak anestezi gerekmemektedir. İşlemi takiben ağrı, yoğun kanama beklenen bulgular değildir. Bazı hassas hastalarımızda işlemi takiben ağızdan ağrı kesici alınması yeterli olacaktır.

Name